Afgelopen week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liz Riechelman - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Liz Riechelman - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: Liz Riechelman

Blijf op de hoogte en volg Liz

24 December 2014 | Suriname, Paramaribo

Het eerste wat iedereen hier aan ons vraagt is of we hier nog met oud en nieuw zijn, zodra wij zeggen ja worden ze helemaal vrolijk en vertellen vol trots dat wij enorm veel geluk hebben. Het wordt hier super groot gevierd met dag in dag uit feesten, ik ben hier dus helemaal op de goede plek haha. Je merkt heel erg in de stad dat de feestdagen er aan komen, het word enorm druk op straat en overal is muziek of iets gezelligs te doen!

Afgelopen vrijdag hadden wij een jaar afsluiting op de sportschool, ja je gelooft het niet maar ik sport hier twee keer per week! Na een uur zumba les kwamen de broodjes kip, de fernandes en de oliebollen de sportzaal in en ging de muziek een paar tikken harder. Iedereen begon te dansen met hun billen te schudden en te gillen, iedereen was vrolijk heel leuk om te zien!
Je merkt overal ook dat de mensen vrolijker worden nu de feestdagen dichterbij komen!

Zaterdag zijn we gezellig gaan winkelen wat jeeeeej vanavond vieren we pakjes avond!
We zijn op zoek gegaan naar twee leuke cadeaus voor de meiden, en verder allemaal grappige lelijke cadeaus voor het dobbelspel. We waren al snel geslaagd, nog even boodschapjes gedaan en snel naar huis. We zijn snel gaan omkleden en begonnen met koken zodat er al een paar dingen klaar waren. Om 20:00 kwamen Janneke en Isa en zijn we gezellig en lekker gaan eten, daarna zijn we begonnen met het spel. Het was weer ontzettend zenuwslopend maar heel gezellig, veel leuke cadeaus waren er en hebben weer lekker veel gelachen! :)

Zondag ochtend zijn we naar Fort Zeelandia gegaan, hier kregen wij een rondleiding door een gids. Hij wist veel te vertellen over het fort, over de slaven en over de december moorden. Het was heel mooi om te zien maar ook heel heftig, we hebben de gevangenis van binnen gezien waar mensen soms maanden in moesten zitten, verschrikkelijk donker klein holletje met een mini raampje..

In de middag zijn we naar de markt in de palmentuin gegaan, het was een markt met allemaal handgemaakte producten heel mooi en bijzonder! Daarna zijn we door gefietst naar de stad en daar naar een kerst makt gegaan, dit was echt een grote faal! Er waren 8 tenten en allemaal eten, eten en eten hahaha, het kan ook eigenlijk niet anders.

Maandag hebben we weer een leuk dagje stage gelopen, in de avond zijn we heerlijk sushi gaan eten met Janneke en Isa. Het was hun laatste avond dus dat moesten we natuurlijk even gezellig afsluiten! De sushi was heerlijk ook een super leuk restaurant, schoenen uit en ruilen voor bad slipper ook het meubilair was echt Japans heel schattig allemaal!

Dinsdag moesten we helaas afscheid nemen van onze vriendinnetjes, rond half 4 zijn we naar ze toe gegaan. We hebben eerst een “fotoshoot” gehouden, de huisbaas wilde foto’s maken en deze als promotie gebruiken heel leuk!!
En toen was he echt tijd om te gaan voor ze, dikke knuffels en gezwaaid. We hebben een top tijd met ze gehad hier!:) In de avond zijn Melissa en ik nog gezellig cocktails gaan drinken bij ’t Vat hier was een leuke en gezellige band aan het optreden!

Vandaag laatste dag stage en dan lekker lang weekend, heerlijk de kerstdagen vieren in de zon!

Ik wens iedereen vanuit het zonnige Paramaribo hele fijn en gezellige kerstdagen, geniet er van!
Dikke kussen en knuffels.

• 24 December 2014 - 19:17

Els:

dag lieverd, geniet van de warme feestdagen. We genieten van je verslagen. Ik ga nu oefenen indisch koken, voor als jij terugkomt en wij samen aan de slag gaan. XXX

• 27 December 2014 - 19:29

Ineke Van Oostrum:

Eén groot feest daar,geniet er maar van,het is nu echt zo voorbij,maar dit pakken ze nooit meer van je af.Fijne jaarwisseling en tot ziens.XX Ineke

• 01 Januari 2015 - 11:51

Bep Scheel:

Hallo Liz
    Ik wil je vanuit bunnik een heel gelukkig en gezond 2015 toewensen Nog even en je bent alweer thuis
    dus geniet nog maar even van de zon.groetjes Bep

• 07 Januari 2015 - 21:33

B.scheel:

Hallo Liz
    Oma belde en vertelde dat jou vader is overleden
    wat afschuwelijk voor jou een bericht zo onverwacht is haast niet te bevatten
    Ik wens je heel veel sterkte toe voor de komende tijd
    Maar weet ook dat er heel veel mensen zijn die jou bij kunnen staan
    om dit verdriet te verwerken. ik wens je nogmaals heel veel sterkte toe
    en hopelijk gauw tot ziens groetjes Bep

• 01 Maart 2015 - 10:32

Tonie Slierendrecht:

Lieve Liz hartelijk gefeliciteerd, maak er een mooie dag van . Laat weer eens iets van je horen. Lieve groet van Tante Tonie